Репозиторій ХДАФК

ЗАСТОСУВАННЯ ІГРОВИХ ЗАВДАНЬ У ПІДГОТОВЦІ ЮНИХ ДЗЮДОЇСТІВ ДЛЯ РОЗВИТКУ ЇХ ФІЗИЧНИХ ЯКОСТЕЙ

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Свидинюк, Євген Сергійович
dc.date.accessioned 2025-01-31T06:50:35Z
dc.date.available 2025-01-31T06:50:35Z
dc.date.issued 2025-01
dc.identifier.uri http://repo.khdafk.com.ua/xmlui/handle/123456789/667
dc.description.abstract Актуальність теми. Контроль у процесі підготовки спортсменів, особливо дітей, є ключовим компонентом, який дозволяє досягти високих результатів без ризику для здоров’я. Врахування вікових особливостей розвитку фізичних, психологічних та соціальних навичок дитини є надзвичайно важливим. Сьогодні дзюдо стає все більш популярним видом спорту серед дітей молодшого віку. У багатьох країнах світу заняття дзюдо починаються з 4–5 років, що вимагає особливого підходу до організації тренувального процесу, аби уникнути перенавантажень і зберегти інтерес дітей до спорту. У цій статті наведено практичні рекомендації щодо побудови тренувального процесу для юних дзюдоїстів. Мета дослідження: обґрунтувати доцільність використання ігрових завдань у підготовці юних дзюдоїстів з метою покращення їх фізичних якостей. Завдання дослідження: 1. Проаналізувати літературні джерела за темою дослідження, а також з питання методики навчання дзюдо на початкових етапах підготовки. 2. Визначити специфіку розвитку фізичних якостей у дзюдо та їх значення для досягнення успішності на змаганнях. Розробити та класифікувати ігрові завдання для поліпшення вивчення техніки в дзюдо. 3. Розробити та дослідити ефективність розробленої методики початкової підготовки юних дзюдоїстів на основі використання спеціальних ігрових завдань у тренувальних програмах для юних дзюдоїстів. Матеріал і методи дослідження. Для вирішення поставлених завдань було використано такі методи: аналіз науково-методичної літератури і інтернет-джерел; метод тестів; антропометричні методи дослідження; педагогічні спостереження; педагогічні методи дослідження; методи математичної статистики. Ці групи методів застосовувались для виявлення засобів і методів тренування швидкісно-силової спрямованості, що використовуються в підготовці юних дзюдоїстів. Було проведено основний педагогічний експеримент, у якому брали участь 32 юних дзюдоїстів СК «Слобожанець» віком від 6 до 9 років. Під час експерименту: формувалася контрольна (КГ, n=16 осіб) та експериментальна групи (ЕГ, n=16 осіб); проводилися навчально-тренувальні заняття за розробленою нами методикою Результати. Проведений нами аналіз науково-методичної літератури та Інтернет джерел показав, що методика вдосконалення навчання за допомогою ігор в дзюдо на етапі початкової підготовки, як і у інших видах спортивної боротьби, фахівцями даної галузі недостатньо приділено уваги. Більшість досліджень проведено із висококваліфікованими спортсменами. Існуюча традиційна методика початкового навчання недостатньо враховує вікові особливості юних дзюдоїстів, багато у чому повторює методику навчання, яка використовується дорослими. Експеримент проводився на основі застосування специфічних ігрових завдань у тренувальному процесі з метою виявлення їхнього впливу на рівень швидкості, витривалості, спритності, сили, координації та гнучкості учасників дослідження. Для перевірки впливу ігрових завдань було обрано групу з юних дзюдоїстів, які проходили спеціальні навчально-тренувальні заняття із застосуванням методів на основі ігрових завдань протягом певного періоду часу. Аналіз результатів дозволив встановити зміни, які виникли у фізичних показниках учасників після впровадження запропонованої методики. Висновки. Визначено, що застосування ігрового методу в групах начальної підготовки сприяло збереженню стійкого інтересу і мотивації занять дзюдо. В експериментальній групі кількість займаючихся прийшли після літніх канікул склало 87,5%, а в контрольній групі 43,8%. Таким чином, експериментальні результати показали значний прогрес у 71% юних дзюдоїстів у кількості кидків, 33% підвищення витривалості, 22% покращення спритності, 16% збільшення швидкості реакції, а також 20% підвищення швидкості виконання вправ з канатами. uk
dc.language.iso uk uk
dc.publisher ХАРКІВСЬКА ДЕРЖАВНА АКАДЕМІЯ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ uk
dc.subject Дзюдо, тренувальний процес, юні спортсмени, фізична підготовка, безпека, організація групи, вікові особливості, мотивація, ігрові вправи, методи тренування. uk
dc.title ЗАСТОСУВАННЯ ІГРОВИХ ЗАВДАНЬ У ПІДГОТОВЦІ ЮНИХ ДЗЮДОЇСТІВ ДЛЯ РОЗВИТКУ ЇХ ФІЗИЧНИХ ЯКОСТЕЙ uk
dc.type Learning Object uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних розділах

Показати скорочений опис матеріалу