Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Свидинюк, Євген Сергійович | |
dc.date.accessioned | 2025-01-31T06:50:35Z | |
dc.date.available | 2025-01-31T06:50:35Z | |
dc.date.issued | 2025-01 | |
dc.identifier.uri | http://repo.khdafk.com.ua/xmlui/handle/123456789/667 | |
dc.description.abstract | Актуальність теми. Контроль у процесі підготовки спортсменів, особливо дітей, є ключовим компонентом, який дозволяє досягти високих результатів без ризику для здоров’я. Врахування вікових особливостей розвитку фізичних, психологічних та соціальних навичок дитини є надзвичайно важливим. Сьогодні дзюдо стає все більш популярним видом спорту серед дітей молодшого віку. У багатьох країнах світу заняття дзюдо починаються з 4–5 років, що вимагає особливого підходу до організації тренувального процесу, аби уникнути перенавантажень і зберегти інтерес дітей до спорту. У цій статті наведено практичні рекомендації щодо побудови тренувального процесу для юних дзюдоїстів. Мета дослідження: обґрунтувати доцільність використання ігрових завдань у підготовці юних дзюдоїстів з метою покращення їх фізичних якостей. Завдання дослідження: 1. Проаналізувати літературні джерела за темою дослідження, а також з питання методики навчання дзюдо на початкових етапах підготовки. 2. Визначити специфіку розвитку фізичних якостей у дзюдо та їх значення для досягнення успішності на змаганнях. Розробити та класифікувати ігрові завдання для поліпшення вивчення техніки в дзюдо. 3. Розробити та дослідити ефективність розробленої методики початкової підготовки юних дзюдоїстів на основі використання спеціальних ігрових завдань у тренувальних програмах для юних дзюдоїстів. Матеріал і методи дослідження. Для вирішення поставлених завдань було використано такі методи: аналіз науково-методичної літератури і інтернет-джерел; метод тестів; антропометричні методи дослідження; педагогічні спостереження; педагогічні методи дослідження; методи математичної статистики. Ці групи методів застосовувались для виявлення засобів і методів тренування швидкісно-силової спрямованості, що використовуються в підготовці юних дзюдоїстів. Було проведено основний педагогічний експеримент, у якому брали участь 32 юних дзюдоїстів СК «Слобожанець» віком від 6 до 9 років. Під час експерименту: формувалася контрольна (КГ, n=16 осіб) та експериментальна групи (ЕГ, n=16 осіб); проводилися навчально-тренувальні заняття за розробленою нами методикою Результати. Проведений нами аналіз науково-методичної літератури та Інтернет джерел показав, що методика вдосконалення навчання за допомогою ігор в дзюдо на етапі початкової підготовки, як і у інших видах спортивної боротьби, фахівцями даної галузі недостатньо приділено уваги. Більшість досліджень проведено із висококваліфікованими спортсменами. Існуюча традиційна методика початкового навчання недостатньо враховує вікові особливості юних дзюдоїстів, багато у чому повторює методику навчання, яка використовується дорослими. Експеримент проводився на основі застосування специфічних ігрових завдань у тренувальному процесі з метою виявлення їхнього впливу на рівень швидкості, витривалості, спритності, сили, координації та гнучкості учасників дослідження. Для перевірки впливу ігрових завдань було обрано групу з юних дзюдоїстів, які проходили спеціальні навчально-тренувальні заняття із застосуванням методів на основі ігрових завдань протягом певного періоду часу. Аналіз результатів дозволив встановити зміни, які виникли у фізичних показниках учасників після впровадження запропонованої методики. Висновки. Визначено, що застосування ігрового методу в групах начальної підготовки сприяло збереженню стійкого інтересу і мотивації занять дзюдо. В експериментальній групі кількість займаючихся прийшли після літніх канікул склало 87,5%, а в контрольній групі 43,8%. Таким чином, експериментальні результати показали значний прогрес у 71% юних дзюдоїстів у кількості кидків, 33% підвищення витривалості, 22% покращення спритності, 16% збільшення швидкості реакції, а також 20% підвищення швидкості виконання вправ з канатами. | uk |
dc.language.iso | uk | uk |
dc.publisher | ХАРКІВСЬКА ДЕРЖАВНА АКАДЕМІЯ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ | uk |
dc.subject | Дзюдо, тренувальний процес, юні спортсмени, фізична підготовка, безпека, організація групи, вікові особливості, мотивація, ігрові вправи, методи тренування. | uk |
dc.title | ЗАСТОСУВАННЯ ІГРОВИХ ЗАВДАНЬ У ПІДГОТОВЦІ ЮНИХ ДЗЮДОЇСТІВ ДЛЯ РОЗВИТКУ ЇХ ФІЗИЧНИХ ЯКОСТЕЙ | uk |
dc.type | Learning Object | uk |