Короткий опис(реферат):
Пляжний волейбол – порівняно молодий, надзвичайно динамічний і видовищний вид спорту, що закріпився в програмі Олімпійських ігор. Він, один із складних у технічному відношенні видів спортивних ігор, пред'являє до організму спортсменів досить високі вимоги всілякого характеру. Висока інтенсивність рухових дій під час гри повинна бути забезпечена відповідним розвитком основних функціональних систем. Ігрові дії у волейболі пляжному, полягають в безлічі швидких рухових дій, стрибках вгору, ударних рухів при безперервному реагуванні на швидку зміну ігрових ситуацій. Все це висуває великі вимоги до рівня фізичної підготовленості волейболістів пляжників.
Визначаючи стратегію фізичної підготовки, науковці рекомендують здійснювати диференційовану фізичну підготовку, в якій поєднано комплексний розвиток фізичних якостей, але більше часу присвячено фізичним якостям, що гірше розвинені в того чи іншого спортсмена. Такий підхід визнаний ефективним в дослідженнях, що проводилися зі спортсменами, що займаються спортивними іграми.
Також науковці акцентують увагу на доцільності індивідуального підходу до спортивної, в тому числі й до фізичної, підготовки спортсменів, враховуючи рівень їх різносторонньої підготовленості та календар змагань.
Таким чином, підвищення атлетичності у волейболі пляжному вказують на необхідність проведення досліджень з метою оптимізації фізичної підготовки юних гравців 13-14 років у пляжному волейболі, що є актуальним на сучасному етапі розвитку цього виду спорту.
Метою дослідження обґрунтувати та експериментально перевірити методику розвитку фізичних якостей юних гравців 13-14 років у пляжному волейболі.
Завдання дослідження:
1. Вивчити особливості фізичної підготовки юних гравців у пляжному волейболі за допомогою літературних джерел.
2. Дослідити рівень фізичної підготовленості юних гравців 13-14 років у пляжному волейболі.
3. Розробити та перевірити ефективність методичних рекомендацій, щодо розвитку фізичних якостей юних гравців 13-14 років у пляжному волейболі.
Методи доcлiдження: аналіз науково-методичної літератури, педагогічне тестування, педагогічний експеримент, методи математичної статистики.
Мaтеpiaл доcлiдження. Аналіз науково-методичної літератури дає підстави стверджувати, що у змагальних діях волейболістів пляжників проявляється цілий комплекс фізичних здібностей, які у віці 13-14 років мають високі темпи природного розвиту. На етапі базової підготовки юних волейболістів пляжників пріоритетне значення мають загальна фізична підготовка, поступове збільшення обсягу змагальної діяльності та індивідуалізація спортивної підготовки.
Дослідження проводилося у 4 етапи. Практичні дослідження проводитилися на базі КЗ «Харківський фаховий коледж спортивного профілю» ХОР. В дослідженні взяли участь 10 юних волейболістів віком 13-14 років, які займаються в секції волейболу пляжного.
Pезультaти. В pезультaтi пpоведеного дослідження з використанням методичних рекомендацій з’яcовaно, що успішність юних волейболістів пляжників у виконанні бігу на 30 м за час експерименту зросла в середньому з 3,5±0,224 балів до 3,7±0,213 балів, але достовірності змін між результатами на початку і в кінці педагогічного експерименту не виявлено t=0,65 (Р>0,05). Середні результати в бігу на 30 м збільшилися з 5, 2±0,113 с до 4,99±0,097 с, але не мали достовірних змін при t=1,4 (Р>0,05). У виконанні стрибка вгору успішність юних волейболістів пляжників за час експерименту зросла в середньому з 3,3±0,213 балів до 4,2±0,2 балів та мали достовірну різницю при t=3,1 (P<0,01). Середні результати у стрибку вгору з місця також покращилися з 48,85±1,643 см до 54,35±1,346 см та мали достовірну різницю t= 2,6 при (Р<0,05).
Успішність юних гравців 13-14 років у пляжному волейболі при виконанні тесту стрибок в довжину з місця за час експерименту підвищилася в середньому з 4,0±0,211 балів до 4,6±0,163 балів, t-критерій Стьюдента становить t=2,3, що вказує на достовірні зміни (Р<0,05). Середні результати у стрибку в довжину з місця також покращилися з 2,256±0,030 м до 2,344±0,024 м і також мали достовірну різницю t= 2,3 при (Р<0,05);
У виконанні метання набивного м’яча 1 кг сидячи успішність за час експерименту зросла в середньому з 4,1±0,233 балів до 4,8±0,133 балів, t-критерій Стьюдента становить t= 2,6 при (Р<0,05), що вказує на достовірні зміни. Середні результати у метанні набивного м’яча 1 кг сидячи також покращилися з 7,5±0,222 м до 8,685±0,185 м та мали достовірну різницю t= 4,1 при (Р<0,001);
Успішність юних волейболістів пляжників при виконанні човникового бігу 6х5 м за час експерименту зросла в середньому з 2,7±0,213 балів до 3,1±0,1 та результати не мали достовірної різниці при t=1,6 при (Р>0,05). Середні результати у човниковому бігу 6х5 м також покращилися з 12,62±0,29 с до 12,08±0,282 м та також не мали достовірної різниці t= 1,3 при (Р>0,05).
Виcновки вiдобpaжaють виpiшення поcтaвлених у доcлiдженнi зaвдaнь.