Репозиторій ХДАФК

Рухливі ігри як засіб підготовки дітей 5-6 років до занять тенісом

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Прокопенко (Агафонова), Єва Сергіївна
dc.date.accessioned 2025-01-31T10:24:48Z
dc.date.available 2025-01-31T10:24:48Z
dc.date.issued 2025-01
dc.identifier.uri http://repo.khdafk.com.ua/xmlui/handle/123456789/676
dc.description.abstract В Україні на розвиток тенісу звернена значна увага як з боку держави, так і з боку громадських організацій. За допомогою низки документів сьогодні створено необхідну правову та методичну базу для занять молоді цим видом спорту. Велика кількість кваліфікованих фахівців забезпечує можливість всім бажаючим приступити до занять з тенісу. В той же час, тренери відмічають постійну зміну умов у проведенні набору дітей в тенісні групи, що в значній мірі ускладнює роботу педагогів на початковому етапі навчання. Для досягнення успіхів спортсменам необхідна належна фізична, технічна, тактична та психічна підготовка, високий рівень якої закладається вже на початковому етапі навчання. Основні особливості відбору перспективних тенісистів полягають у його комплексному характері та поетапності. За останні десятиріччя спостерігається тенденція до зменшення віку початківців. В той же час, в нині існуючій програмі з тенісу не відображено особливостей проведення занять з дітьми дошкільного віку, що значно ускладнює роботу тренерів і вимагає проведення досліджень у цьому напрямку. На думку фахівців фізичного виховання, дошкільний вік є сприятливим для розвитку рухових якостей, зокрема швидкості і спритності, а недостатня робота з дошкільнятами по їх розвитку може не дозволити дітям у майбутньому реалізувати свої потенційні можливості. Разом з тим, як стверджують спеціалісти зазначені рухові якості є вкрай необхідними для успішної гри в теніс. Це підтверджується і низкою тестів для визначення рівня фізичної підготовленості тенісистів, зокрема, на початковому етапі навчання. Тому для підготовки до гри в теніс основну увагу слід звертати на розвиток у початківців рухових якостей, і перш за все тих, які демонструють високі темпи приросту у дошкільний період. Дослідження показали, що найефективнішими засобами удосконалення техніки виконання фізичних вправ та розвитку рухових якостей у дітей дошкільного віку є рухливі ігри, тому це питання є актуальним на сучасному етапі розвитку цього виду спорту. Метою дослідження є удосконалення методики підготовки дітей 5-6 років до занять з тенісу за допомогою рухливих ігор. Завдання дослідження: 1. Вивчити особливості підготовки дітей 5-6 років до занять з тенісу за допомогою літературних джерел. 2. Визначити рівень фізичного розвитку та фізичної підготовленості дітей 5 років. 3. Розробити та перевірити ефективність методичних рекомендації для підготовки дітей 5-6 років до занять з тенісу за допомогою рухливих ігор. Методи доcлiдження: аналіз науково-методичної літератури, антропометричнi дослідження, педагогічне тестування, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. Мaтеpiaл доcлiдження. Аналіз науково-методичної літератури дає підстави стверджувати, що на сьогоднішній день недостатньо уваги зосереджено на дослідження фізичного розвитку і фізичної підготовленості дошкільнят. На фізичний розвиток та фізичну підготовленість дошкільнят впливає низка чинників, зокрема: генетичні задатки, умови проживання, оточуюче середовище (перш за все батьки, родичі), педагоги (у дошкільних установах). Особливості такого впливу визначають за показниками антропометричних вимірів та результатами педагогічного тестування, які опісля порівнюють з модельними (середньостатистичними) показниками. Дослідження проводилося у 4 етапи. Практичні дослідження проводитилися на базі ДЮСШ №2 м. Кам’янець-Подільський. В дослідженні взяли участь 25 дітей 14 хлопчиків і 11 дівчаток віком 5-6 років, які займаються в секції тенісу. Pезультaти. В pезультaтi пpоведеного дослідження з’яcовaно, що антропометричні вимірювання показали, що у хлопчиків 5-ти років середні показники довжини тіла становлять 106.9 см, маси тіла – 17.76 кг, обсягу грудної клітки – 51.29 см. У дівчаток 5-ти років середні показники довжини тіла становлять 108.6 см, маси тіла – 17.82 кг, обсягу грудної клітки – 53.80 см. Такі показники засвідчують середній рівень фізичного розвитку як у хлопчиків, так і у дівчаток. Показники рівня фізичного розвитку хлопчиків нижчі, ніж у дівчат, що не відповідає середньостатистичним даним. Отримані результати пояснюються тим, в дану групу, яка не є багаточисельною, увійшло більше дівчаток з кращим рівнем фізичного розвитку у порівнянні з хлопчиками. Педагогічне тестування показало, що у хлопчиків 5-ти років результати з бігу на 10 м становлять 3.55 секунди, стрибка у довжину з місця – 87.29 см, метання тенісного м’яча на дальність – 7.07 м. У дівчаток 5-ти років результати з бігу на 10 м становлять 3.52 секунди, стрибка у довжину з місця – 82.64 см, метання тенісного м’яча на дальність – 6.68 м. Такі показники засвідчують нижчий за середній рівень фізичної підготовленості як у хлопчиків, так і у дівчаток. Хлопчики у порівнянні з дівчатками показали кращі результати у стрибках у довжину з місця та в метанні тенісного м’яча на дальність і майже однаковий з бігу на 10 м. Отже, незважаючи на гірші показники фізичного розвитку хлопчиків у порівнянні з дівчатками, їх рівень фізичної підготовленості є кращим, що відповідає середньостатистичним даним. Успішній підготовці дошкільнят до занять з тенісу сприятимуть рухливі ігри, в яких розвиток рухових якостей здійснюється за допомогою різних видів бігу, стрибків, кидання і ловіння м’яча, метання. Покращує рівень розвитку швидкості і спритності поступовість у вивченні з дітьми 5-6 років рухливих ігор з проявом простої реакції, реакції з вибором, реакції на рухомий об’єкт. Педагогічне тестування в кінці експерименту показало, що у хлопчиків 6-ти років результати з бігу на 10 м становлять 2.71 секунди, стрибка у довжину з місця – 104.5 см, метання тенісного м’яча на дальність – 13.11 м. У дівчаток 6-ти років результати з бігу на 10 м становлять 2.73 секунди, стрибка у довжину з місця – 96.87 см, метання тенісного м’яча на дальність – 12.74 м. Такі показники засвідчують середній рівень фізичної підготовленості на відміну від нижчого за середній на початку експерименту. Це пов’язано з удосконаленням техніки виконання фізичних вправ та із значним зростання рівня розвитку рухових якостей. Проведення з дітьми ігрових тестів “Бігуни”, “Розвідка” та “Три квадрати” показало їх велику рухову активність та вміння орієнтуватися в змінних умовах. Отримані результати засвідчують ефективність запропонованих методичних рекомендацій щодо застосування рухових ігор та забав для підготовки дітей до занять з тенісу. Виcновки вiдобpaжaють виpiшення поcтaвлених у доcлiдженнi зaвдaнь uk
dc.publisher Харківська державна академія фізичної культури uk
dc.subject рухливі ігри, фізичні якості, теніс, фізична пілготовленість uk
dc.title Рухливі ігри як засіб підготовки дітей 5-6 років до занять тенісом uk
dc.title.alternative Movement games as a means training children 5-6 years old for tennis lessons uk
dc.type Thesis uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних розділах

Показати скорочений опис матеріалу