Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Мединський, Іван Дмитрович | |
dc.date.accessioned | 2025-01-31T10:03:52Z | |
dc.date.available | 2025-01-31T10:03:52Z | |
dc.date.issued | 2025-01 | |
dc.identifier.uri | http://repo.khdafk.com.ua/xmlui/handle/123456789/673 | |
dc.description.abstract | Результативність та ефективність змагальної діяльності в бадмінтоні залежить від рівня підготовленості в техніко-тактичній діях, високого рівня спеціальних фізичних якостей та функціональної підготовки організму спортсмена, прояву психологічних якостей, які визначають вольові зусилля, концентрацію уваги та можливість швидкого прийняття рішень у грі. Усі компоненти гри повинні працювати у взаємозв’язку для отримання найкращого результату у змаганнях. Одним з важливіших компонентів досягнення успіху на майданчику бадмінтоні є техніко-тактична підготовленість спортсмена, яка характеризується виконанням різних технічних прийомів з певною системою тактичних дій відповідно до ситуації на майданчику, можливостей бадмінтоніста та дій суперника. Змагальна практика показує, що володіння ігровими діями, які складаються з кількох прийомів і поєднуються між собою в різній послідовності та дуже різнобічні, що дозволяє вести гру гнучко, з урахуванням конкретної ситуації. Чим багатше і різноманітніше їх комплекс, тим швидше і ефективніше бадмінтоніст зможе вирішувати завдання, що виникають у грі. До другого компоненту ефективної змагальної діяльності в бадмінтоні можна віднести спеціальну фізичну підготовленість, якій притаманні наступні моменти: бистрота переміщень; бистрота виконання технічних прийомів з максимальним скороченням підготовчих дій; бистрота мислення; збільшення кількості ризикованих ударів та інше. Серед існуючих чинників, що встановлюють шляхи зростання ефективності змагальної діяльності у ігрових видах спорту виявляються розвиток швидкісно-силових якостей, індивідуалізація підготовки кваліфікованих спортсменів та техніко-тактична підготовка бадмінтоністів. Удосконалення спеціальної фізичної підготовленості впливає: на підвищення ефективності за рахунок координаційних здібностей, яке виявляється в точності нападаючих ударів, злагодженості дій; розвиток швидкісно-силових здібностей, що проявляється у переміщеннях та зупинках на майданчику, різноманітних стрибках і в моці ударів; покращення функціональної діяльності в можливості спортсмена витримувати довготривалі навантаження під час змагань. Спортивна діяльність юних бадмінтоністів на базовомі етапі грунтуються на складанні комплексів та методик, які спрямовані на удосконалення різних видів підготовки спортсменів. На нашу думку, підбір засобів та методів на етапі базової підготовки не є достатньо висвітленим в науково-методичній літературі та практиці бадмінтону. Таким чином, можна визначити, що актуальною проблемою є підбір і застосування комплексів вправ для підвищення рівня техніко-тактичної та фізичної підготовленості бадмінтоністів на етапі базової підготовки. Мета дослідження полягає у визначенні зміни рівня показників техніко-тактичної та спеціальної фізичної підготовленості бадмінтоністів 11-12 років під впливом комплексів спеціально-підібраних вправ. Задачі дослідження. 1. Проаналізувати з науково-методичну літературу з техніко-тактичної підготовки бадмінтоністів, що впливають на ефективність змагальної діяльності. 2. Провести педагогічне спостереження за змагальною діяльністю бадмінтоністів 11-12 років. 3. Встановити рівень показників спеціальної фізичної та техніко тактичної підготовленості бадмінтоністів 11-12 років. 4. Визначити зміни рівня показників спеціальної фізичної та техніко тактичної підготовленості у бадмінтоністів 11-12 років під впливом комплексів спеціально-підібраних вправ. Об’єкт дослідження: навчально-тренувальний процес бадмінтоністів 11-12 років. Предмет дослідження: зміни рівня показників техніко-тактичної та спеціальної фізичної підготовленості бадмінтоністів 11-12 років під впливом комплексів спеціально-підібраних вправ Методи дослідження: теоретичний аналіз та узагальнення науково методичних літературних джерел; педагогічне спостереження; педагогічне тестування: техніко-тактичної та спеціальної фізичної підготовленості, педагогічний експеримент; методи математичної статистики. У дослідженні приймали участь 8 бадмінтоністів 11-12 років в групі базової підготовки. Теоретичний аналіз та узагальнення науково-методичних літературних джерел показав, що успішне використання основ техніко тактичної підготовки дозволить спортсменам перемогти в матчі і закладає міцний фундамент в підготовці юних бадмінтоністів до участі в професійних змаганнях. Для успішних виступів у змаганнях бадмінтоністу, крім удосконалення техніко-тактичної, фізичної, психологічної підготовленісті, необхідно покращити ефективність змагальної діяльності за рахунок стабільності та збільшення активних атакуючих дій під час матчу. Було визначено, що для ефективного впливу на удосконалення точності та швидкості нападаючих ударів в бадмінтоні необхідний підбір комплексів спеціально-спрямованих вправ. Проведення педагогічного спостереження змагальної діяльності бадмінтоністів 11-12 років визначило напрям подальшого удосконалення рівня техніко-тактичної підготовленості з одночасним розвитком швидкісних, швидкісно-силових та координаційних здібностей та швидкісної витривалості, що вплинуло на зміст спеціально-підібраних вправ в підготовці. Педагогічне тестування техніко-тактичної підготовленості визначило, що майже всі результати влучань на точність мали рівень нижче середнього. Тільки у результатів плаского удару був отриманий низький рівень показників. Рівень показників спеціальної фізичної підготовленості бадмінтоністів 11-12 років можна оцінити як низький. Кореляційний аналіз відокремив взаємозв’язки між показниками спеціальної фізичної та техніко-тактичної підготовленості та підтвердив необхідність розвитку швидкісних, швидкісно-силових здібностей та швидкісної витривалості. У техніко-тактичній підготовці для юних бадмінтоністів необхідний подальше удосконалення технічних прийомів. Для вирішення цих задач необхідно буде обгрунтувати та розробити комплекси спеціально-підготовчих вправ для удосконалення показників техніко-тактичної та спеціальної фізичної підготовленості бадмінтоністів на етапі базової підготовки. При повторному тестуванні достовірні зміни показників техніко тактичної підготовленості були у вправах: – високо-далекої подачі з правого і лівого квадратів майданчика мали різницю 1,37 рази; – короткої подачі з правого і лівого квадратів майданчика отримали різницю 1,63 рази; – високо-далекого удару змінилися на 0,87 разів; – короткого удару мали різницю 0,75 разів; – нападаючого удару "Смеш" отримали різницю 1,5 рази. Коефіцієнт варіації у показників мав в основному середній рівень ознак мінливості. Проводячи аналіз та оцінку показників техніко-тактичної підготовленості за нормативами ДЮСШ з бадмінтону маємо визначити, що результати влучань на точність при виконанні ударів покращилися. Підвищили рівень до середнього показники високо-далекої подачі з правого і лівого квадратів майданчика, високо-далекого удару, короткого удару, нападаючого удару «Смеш». Для показників короткої подачі з правого і лівого квадратів майданчика визначився рівень вище середнього. У результатів плаского удару був отриманий рівень як нижче середнього. Використання комплексів з фізичної підготовки юних бадмінтоністів дало можливість отримати достовірні зміни після повторного педагогічного тестування: - стрибки на скакалці за 1хв мали підвищення в середньому на 12,63 рази; - результати у метанні м`яча масою 1 кг в середньому збільшилися на 0,54 м. Інші показники спеціальної фізичної підготовленості юних бадмінтоністів після педагогічного експерименту покращилися, але не мали достовірної різниці. В оцінці рівня отриманих показників тестування виділити показники розвитку швидкісних здібностей, а саме, біг на 30 м як вище середніх, швидкісно-силових та координаційних здібностей - стрибок у довжину, стрибки на скакалці, метання м’яча масою 1 кг, переміщення з центру в 4 точки з переносом воланів як середні. Кореляційний аналіз показників в кінці педагогічного експерименту виявив нові взаємозв’язки в дослідженні. Виділяються сильний рівень значущості показника стрибок у довжину поштовхом двох ніг (потрійним) з показником метання м’яча масою 1 кг r=0,832, середній рівень з показниками стрибки на скакалці r=0,714 та високо-далекого удару r=0,788 відповідно. Це вказує на взаємозв’язки між показниками швидкісно- силових здібностей та позитивний вплив на виконання техніко-тактичних прийомів бадмінтоністами. Напрями подальшої тренувальної діяльності виявилися у зворотних зв’язках між показниками дослідження. Таким чином, можна визначити, застосування комплексів спеціально підібраних вправ вплинула на підвищення рівня техніко-тактичної та спеціальної фізичної підготовленості бадмінтоністів 11-12 років на етапі базової підготовки. Висновки відображають вирішення поставлених у дослідженні завдань. | uk |
dc.subject | бадмінтоністи, показники, спеціальні вправи, підготовленість | uk |
dc.title | Зміни показників техніко-тактичної та фізичної підготовленості у бадмінтоністів 11-12 років за допомогою спеціально-підібраних вправ | uk |
dc.title.alternative | Changes in indicators of technical, tactical and physical fitness in badminton players 11-12 years old with the help of specially selected exercises | uk |
dc.type | Thesis | uk |