Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Ревенко, Ілля Ігорович | |
dc.date.accessioned | 2025-01-31T09:56:09Z | |
dc.date.available | 2025-01-31T09:56:09Z | |
dc.date.issued | 2025-01 | |
dc.identifier.uri | http://repo.khdafk.com.ua/xmlui/handle/123456789/671 | |
dc.description.abstract | Проблема вдосконалення техніко-тактичної підготовленості юних тенісистів 10-11 років особливої актуальності набула в останнє десятиріччя, що пов’язано із принциповою зміною підходів до початкового навчання. За рекомендацією Міжнародної Федерації Тенісу з’явилися тенісні м’ячі різних діаметрів (більші стандартного діаметру, ніж застосовується для дорослих) і з різним ступенем жорсткості (50% і 75% тиску від стандартного). Зміни тиску м’яча призводять до зміни висоти відскоку його від поверхні корту, швидкості польоту від ракетки до точки приземлення, сили обертання м’яча в різних осях, точки торкання м’яча зі струнною поверхнею ракетки. Такі зміни дозволяють дітям, що прийшли займатися тенісом, швидше і без додаткового навантаження на опорно-руховий апарат засвоїти технічний арсенал. В роботах, які присвячені підготовці юних спортсменів і, зокрема, техніко-тактичній підготовці, автори недостатньо звертають увагу на проблеми корекції технічної і тактичної підготовленості юних спортсменів під час переходу від м’ячів різного діаметру і жорсткості до стандартних. Науково-технічний прогрес останніх років дозволив розробити відеокамери, які здійснюють відеозйомку зі швидкістю більше 120 кадрів/с, відеоредактори, які обробляють зображення, та аналізатори, вбудовані в тенісні ракетки, що дають можливість відстежувати багато параметрів під час гри. Застосування сучасних приладів і комп’ютерних методик в роботі тренерів дає можливість спортсменам швидше засвоювати та оволодівати технічними прийомами. Таким чином, пошук сучасних технологій та методик в техніко тактичній підготовці тенісистів, що може позитивно позначиться на часових рамках і якості засвоєння юними тенісистами елементів техніки, що і обумовлює актуальність нашого дослідження. Метою дослідження дослідити зміни показників техніко-тактичної підготовленості тенісистів 10-11 років за допомогою комплексу спеціально підібраних вправ та візуалізацією з сенсорним датчиком «Zepp tennis 2».. Для досягнення поставленої мети були визначені такі завдання: 1. Проаналізувати науково-методичну літературу щодо напрямів розвитку та удосконалення техніко-тактичної підготовленості тенісистів. 2. Визначити рівень техніко-тактичної підготовленості тенісистів 10- 11 років. 3. Дослідити зміни показників техніко-тактичної підготовленості у тенісистів 10-11 років за допомогою комплексу спеціально-підібраних вправ та візуалізацією з сенсорним датчиком «Zepp tennis 2». Об'єктом дослідження є рівень техніко-тактичної підготовленості тенісистів 10-11 років. Предметом дослідження є зміни показників техніко-тактичної підготовленості у тенісистів 10-11 років. Для вирішення поставлених завдань у роботі використовувались наступні методи дослідження: теоретичний аналіз та узагальнення науково-методичних літературних джерел; педагогічне спостереження, педагогічне тестування показників: тестування показників фізичної підготовленості, техніко-тактичної підготовленості; комп’ютерний аналіз техніки виконання ударів за допомогою візуалізацією з сенсорним датчиком «Zepp tennis 2»; методи математичної статистики. У дослідженні приймали участь 10 хлопців 10-11 років ТК «Динамо» м. Київ. Спортивний стаж спортсменів 3-4 роки. Аналіз науково-методичної літератури показав, що для досягнення успіхів в тенісі спортсменам необхідна належна фізична, технічна, тактична та психологічна підготовка, високий рівень якої закладається вже на початкових етапах навчання. Постійне удосконалення техніко-тактичної підготовленості тенісистів є складовою частиною подальшого підвищення рівня ефективності змагальної діяльності спортсменів. Педагогічне спостереження змагальної діяльності визначило, що тенісисти вже мають певний змагальний досвід, використовують різноманітні техніко-тактичні дії, але ще не має стабільності у виконанні ударів, активної силової гри на корті. Сильними сторонами є: різноманітна подача, активний прийом, удар справа, вихід до сітки та гра зльоту, наполегливість. Первинне педагогічне тестування виявило, що рівень техніко тактичної підготовленості тенісистів залежить від технічної, тобто від правильності підходу до м’яча, своєчасного замаху, обирання точки удару по м’ячу, вибору напряму удару та прийняття вихідного положення після удару. В тактичній підготовленості виділяються такі параметри: передбачення спортсмена для визначення типу удару, характеру обертання та місця відскоку, обрання тактичного рішення для виконання удару у відповідь супернику, можливості тенісиста виконати певний удар, виходячи від рівня його технічної підготовленості та спеціальних фізичних здібностей, які впливають на точність та силу удару, швидкості підходу до м’яча та координованості рухів, правильного балансу та диференціації зусиль. Якщо оцінювати рівень техніко-тактичної та спеціальної фізичної підготовленості в тестуванні, то можна визначити, як задовільний. Після обгрунтування методики підготовки та проведення педагогічного експерименту у повторному педагогічному тестуванні результати спеціальної фізичної підготовленості мали позитивні зміни показників. Достовірні зміни визначилися тільки у показників стрибка в довжину поштовхом двох ніг (потрійний), які збільшилися на 0,73 м. Рівень показників спеціальної фізичної підготовленості підвищився до нижче середнього. В техніко-тактичній підготовленості в контрольному комплексі №1 висвітився максимальний середній результат у набиванні серед ударів з відскоку справа та зліва по діагоналі кручений на кручений. Це означає, що крученими ударами з відскоку тенісисти найкраще володіють. Найменший середній результат набивання в ударах з відскоку зліва по лінії крученим на різаний та різаним на кручений був 9,40 разів. Удари кручений на кручений мали найбільша різниця в набиванні ударів зліва-наліво з відскоку– 8 разів та справа направо – 7,7разів. Найменша різниця визначилася в ударах зліва по лінії з відскоку крученим на різаний – 3 разів та різаним на кручений – 3,6 разів. Отримані результати вказують на покращення рівня техніко тактичної підготовленості тенісистів 10-11 років до середнього. Але також треба відокремити про необхідність удосконалювати рівень подачі та ударів зльоту. Виявилися достовірні різниці показників за допомогою сенсорного датчика «Zepp-2» в результатах: швидкості вильоту м’ячу з ракетки для крученого удару зліва з відскоку збільшилися на 21,31 км/год; для обертання м’яча мали підвищення в крученому ударі з відскоку справа на 179 обертань та крученого удару з відскоку зліва на 176 обертань. Кореляційний аналіз підтвердив підвищення рівня зв’язків особливо в техніко-тактичній підготовленості тенісистів. Показники техніко тактичної підготовленості мали більш високий рівень взаємозв’язків ніж до педагогічного експерименту. Аналіз зв’язків показників техніко-тактичної підготовленості вказує на залежність напряму ударів та техніки виконання ударів справа по прямій і по діагоналі (теж саме зліва), ударів кручених та різаних, які мають різне обертання. Таким чином, можна визнати, що використання комплексів спеціально-підібраних вправ достовірно позитивно вплинуло на рівень техніко-тактичної підготовленості тенісистів 10-11 років. Висновки відображають вирішення поставлених у дослідженні завдань. | uk |
dc.publisher | Харківська державна академія фізичної культури | uk |
dc.subject | тенісисти, рівень, техніко-тактична підготовленість, сенсор | uk |
dc.title | Підвищення рівня техніко-тактичної підготовленості тенісистів 10-11 років | uk |
dc.title.alternative | Increasing the level of technical and tactical preparedness of tennis players 10-11 years old | uk |
dc.type | Thesis | uk |